Elektrický Papa-Gelandewagen

Papež má nový Papamobil. Z vojenského Mercedesu nevychází poprvé – naopak právě původní géčko poprvé zavedlo termín “papamobil”. Tentokrát je ale šetrnější k přírodě… a kapku rychlejší.

Možná je to tím, že Česko je velmi agnostická a ateistická země, ale osobně mě úplně minulo, že katolický papež František v roce 2020 dostal k dispozici dvě vodíkové Toyoty Mirai, přestavěné na tzv. papamobily. Uřízlá zadní část karoserie s platformou a bílou sedačkou vypadala docela divně a docela by mě zajímalo, kde vatikánští zaměstnanci tankovali vodík, nicméně teď u ž si s tím starosti dělat nemusí. Jeho svátost totiž obdržela nový papamobil ve formě mírně upravedého Mercedesu-AMG G580. Hranatému perleťově bílému elektrickému géčku sluší odpreparovaná zadní část karoserie výrazně lépe než aerodynamickému sednu, vypadá skoro jako by byl od začátku záměr dělat i verzi pick-up. Místo korby na pár metráků materiálu se ale vzadu nachází otočné a výškově nastavitelné bílé křeslo pro šéfa katolické církve a další dvojice sedadel za ním.

Místo střechy je instalován hardtop s volnými stranami, dost vysoký, aby se pod ním mohl papež František postavit a pozdravit davy věřících, tuto konstrukci lze ovšem úplně demontovat. Přístup na zadní plošinu je přímo ze zadní části, uprostřed nárazníku jsou snížené schůdky, čalouněné stejně jako celá podlaha karmínově červeným kobercem a kolem celé zadní části se táhne nerezové zábradlí s bílým čalouněním. Na b-sloupcích se skví velké vatikánské erby a na předních blatnících vlají vatikánské vlajky. Papež František dbá o ekologii a je samozřejmě jen dobře, že z jeho auta nepůjdou mezi poutníky žádné lokální emise, nicméně elektromotor o výkonu přes 580 koní a točivém momentu 1168 Nm asi úplně nevyužije, stejně jako zrychlení na stovku za 4,7 sekundy nebo schopnost otočit se pomocí protichůdně se točících kol na místě jako tank. Ale vážně, v řadě papamobilů už je to několikátý Mercedes, jako první byl ve třicátých letech použit Pullman 430 Nurburg a papež Jan Pavel II. měl původní benzínové géčko generace W460 – a právě to si poprvé vysloužilo označení papamobil.


Enable Notifications OK No thanks