
Malá levná škodovka… ale ne pro nás
Jmenuje se Kylaq, je to malý crossover a upřímně řečeno si myslím, že by u nás mohl mít docela úspěch. Jenže smůla, na tohohle prcka si musíme nechat zajít chuť.
Jmenuje se Kylaq, je to malý crossover a upřímně řečeno si myslím, že by u nás mohl mít docela úspěch. Jenže smůla, na tohohle prcka si musíme nechat zajít chuť.
Dnes už nenajdete příliš automobilek, které ještě ve své modelové řadě nemají aspoň jeden bateriový elektromobil. Ještě donedávna se k nim řadilo Suzuki, ale dnes už je také všechno jinak.
Měl se vyrábět, ale pak byl zrušen. Vzkřísili ho alespoň jako filmové kaskadérské auto pro bondovku, ale to byla jen slabá náplast. Jenže jeho původní tvůrce si řekl, že he vzkřísí pořádně – i kdyby mělo jít jen o pár kousků.
Každý, kdo se aspoň trochu zajímá o auta, zná jméno Bertone. Světoznámé italské designové studio stojí za mnoha úchvatnými vozy od originálního klínovitého Lamborghini Countach až po původní návrh škody Favorit.
Je to už celých 60 let, co měla premiéru třetí kanonická bondovka Goldfinger se sirem Seanem Connerym v hlavní roli. Proč o tom mluvím? 60. výročí filmů o typicky britském agentovi se totiž rozhodly oslavit dvě typicky britské automobilky.
O ostré verzi se mluví už od samotného představení modelu Kodiaq, ale teprve teď je oficiálně tady. Ještě silnější než dřív, ale zároveň s lepší výbavou a vymazlenějšími pomocníky.
Jeden je uhlazenou ukázkou příštích sériových modelů a také náhledem do budoucnosti alternativních pohonů, druhý je zběsilou pojízdnou laboratoří a naznačuje, že o osud zábavných řidičských aut se nemusíme bát. A oba mají na přídi sešikmené háčko…
Značka Alpine představila v Paříži spoustu zajímavých konceptů. Před časem jsem vám tu představil koncept A390 beta, tentokrát se podíváme na jeden hypersport a také na rozloučení s fantastickou Alpine A110.
V poslední době snad neuplyne ani týden, aby škodovka nepřišla s nějakou novinkou. Tentokrát se objevily fotky ostře žlutozelené Fabie s černou střechou a černými koly. Jde o přísně limitovanou sérii Fabia Rally2, které vznikne pouhopouhých 100 kusů. A myslím, že je to docela škoda, protože by to mohla být pěkná záplata za Fabii RS, kterou škodovka v této generaci nepostavila.
Staré známé rčení “neopravuj co není porouchané” sice platí, ale to by nebyli Němci, kdyby se svůj korunní klenot nesnažili neustále po krůčkách vylepšovat. Co kdyby tahle součástka dala vyrobit o 7 gramů lehčí, nebo co kdyby šel tlumič naladit o pár procent účinněji?