McLaren míří zpět do Le Mans. V roce 2027 nasadí vlastní stroj v kategorii Hypercar

Po třiceti letech od slavného vítězství s ikonickým F1 GTR v Le Mans se McLaren vrací na místo činu. Britská značka oficiálně potvrdila vstup do špičkové třídy Hypercar v rámci vytrvalostního mistrovství WEC. Na startovní čáře by se měl objevit už v roce 2027 a podle dosavadních náznaků rozhodně nepůjde jen o účast do počtu.

Základem nového prototypu je závodní šasi od Dallary, doplněné o hybridní pohonný systém s přeplňovaným šestiválcem, vycházejícím z jednotky použité v silničním modelu Artura. Konkrétní parametry sice McLaren zatím drží pod pokličkou, ale design už známe: ostré rysy, masivní zadní křídlo, výrazné LED světlomety a aerodynamika inspirovaná formulovými monoposty dávají jasně najevo, že tohle auto si nebere servítky.

Součástí návratu je i prémiový zákaznický program s názvem Project Endurance. Vybraní klienti – podle všeho jen v jednotkách kusů – dostanou kromě samotného vozu i plnohodnotnou závodní péči. Dvouletý tréninkový program, track days, vlastní pit crew, inženýrskou podporu a přímý kontakt s vývojovým týmem. McLaren tak vytváří zážitek, který se co nejvíce přibližuje realitě továrního týmu.

„Jsme zpátky,“ prohlásil Zak Brown, šéf McLaren Racing, při oznámení projektu. Připomněl přitom slavný triumf z roku 1995, kdy McLaren v Le Mans triumfoval hned při své první účasti. Dnes se značka pokouší o podobně ambiciózní návrat, a to nejen do Le Mans, ale do celé WEC scény.

Tým bude operovat ve spolupráci s United Autosports a jeho cílem je nejen konkurenceschopnost, ale i skutečné vítězství. McLaren si dává jasný cíl: postavit se gigantům jako Toyota, Ferrari, Porsche, BMW, Cadillac, Lamborghini nebo Ford a obstát ve světě, kde rozhodují tisíciny sekund a strategie.

Rok 2027 tak slibuje extrémně napínavou sezonu. S návratem Fordu, příchodem značky Genesis (Hyundai) a očekávaným vstupem McLarenu bude třída Hypercar nabitá jako nikdy předtím. A Le Mans? To bude opět válka legend.

Enable Notifications OK No thanks