Porsche opět o něco silnější

Pár koní navíc, silnější brzdy… vlastně jsou to jen detaily. Jenže právě cizelování drobností kousek po kousku směrem k naprosté dokonalosti je to, co dělá z vozů Porsche naprosto jedinečné stroje. Takové ty, které poslouží v běžném každodenním provozu, ale zároveň vám pořád budou dávat důvod v sobotu ráno si přivstat a vyrazit někam na prázdnou okresku.

V modelové řadě Porsche 911 je pro laika maličko obtížné se vyznat, takže vězte že když teď budu mluvit o modelu 911 Carrera S, je to vlastně taková ta prostřední 911. Ne úplně obyčejná, ale ani zbytečně výkonná a ultra drahá. I když, abych byl upřímný, s novou generací je samozřejmě zase o kousek silnější, její třílitrový plochý šestiválec pohánějící zadní kola dostal dvojici nových turbodmychadel a mimo jiné i nové chlazení. Výsledkem je 30 koníků navíc, celkem to tedy dělá 480 koní a točivý moment vrcholí 530 Nm. Zrychlení na stovku se zkrátilo na 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 307 km/h. Není to tak dlouho, co taková čísla byla doménou těch nejlepších supersportů, nikoliv prostředních verzí sportovních kupátek.

Jenže nová Carrera S se od supersportů v mnohém učila. Má silnější brzdy z dražšího modelu GTS, což znamená červeně lakované třmeny a průměry kotoučů 408 mm vpředu a 380 mm vzadu. Kola jsou vpředu 20”, vzadu 21” a mezi těmi zadními je standardně montovaný aktivní, elektronicky řízený diferenciál s uzávěrkou a aktivním vektorováním točivého momentu.

Za příplatek můžete mít i polozávodní karbonkeramické brzdy a aktivní podvozek snížený o 10 mm. Sportovní výfukový systém je v základu, stejně jako přepracované citlivější řízení. V interiéru najdete pravou kůži a zadní sedačku si musíte objednat – ale bez příplatku. Jen v kabrioletu jí dostanete standardně. Porsche 911 Carrera S může vypadat nenápadně, ale věřte mi, z řidičského hlediska patří tahle kupátka k tomu nejlepšímu, co dnes vůbec můžete řídit.


Enable Notifications OK No thanks